A la Selva, Tots som Comerç Local
Apostem per la reactivació del comerç local adreçant-nos al
públic més jove: els infants
La Federació de Comerç de la Selva torna a presentar una campanya per fomentar la compra local. Com ja ha anat fent els últims anys, la Laura, el seu personatge estrella, fa d’enllaç entre el comerç i, aquesta vegada, les escoles d’infantil i primària.
És per aquest motiu que les associacions de comerciants dels municipis d’Arbúcies, Breda, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils i Vidreres, han tornat a treballar conjuntament per organitzar una campanya de conscienciació. Han considerat important que des de ben petits, s’eduqui la canalla fent-los entendre que les compres locals beneficien les famílies locals i també donen vida al municipi. En plena revolució digital i l’increment desmesurat de la compra online, aquesta generació està coneixent un sistema de compra que beneficia a grans corporacions internacionals i poc deixa al municipi.
Així doncs, a partir del 12 d’abril 2021 s’inicien un seguit d’activitats que enllacen comerç i escola:
Els infants, cada vegada que vagin a comprar, als comerços associats, acompanyats dels seus familiars rebran a canvi de la seva compra local una moneda (una Laura!). Aquesta moneda l’han de portar a la seva escola i dipositar-la a una bústia que hi trobaran. Quan l’escola acumuli 500 monedes contactarà amb l’associació de comerciants i aquesta premiarà l’escola amb vals de compra per gastar als comerços locals.
A més, des de la Federació de Comerç de la Selva s’han organitzat unes activitats de dinamització que es faran in situ a les escoles (seguint totes les mesures Covid que marca la normativa interna de cada centre escolar). L’actor i pedagog Ovidi Llorente serà l’encarregat de desplaçar-se a les escoles a explicar la importància de fomentar la compra local, des d’una vessant artística totalment adaptada al públic infantil.
Per ajudar a promocionar aquesta campanya, s’ha comptat també amb la col·laboració de l’actor selvatà Quim Masferrer. Amb la seva particular simpatia ha gravat un vídeo promocional que de ben segur que serà una eina importantíssima per ajudar a tots els clients dels comerços participants a entendre el funcionament de la campanya.
Per al disseny de la campanya i per a l’execució dels elements que s’aniran necessitant, s’ha comptat amb comerços i empreses associades. Per exemple, les bústies que els infants trobaran a la seva escola han estat realitzades per un artesà associat de la comarca que les ha personalitzat per a cada municipi.
Tota la campanya compta amb el suport de la Diputació de Girona que hi participa econòmicament dins del seu pla de foment de projectes i accions de promoció i dinamització del comerç de proximitat. També participen a la campanya els diversos Ajuntaments dels municipis implicats i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya.